Recenze ⭑ Temné hlubiny ⭑ Robert Bryndza

Počet stran: 416
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-271-0403-1

3. díl ze série Inspektorka Erika Fosterová – zde mohou být zodpovězeny otázky z předešlých dílů!!

O knize:
Erika Fosterová ze zatopeného lomu na okraji Londýna zajišťuje důkazy v jednom drogovém případu, když potápěči najdou ještě něco. V pytli objeví kostru sedmileté dívky, kterou identifikují jako Jessicu Collinsovou. Tato dívka se ztratila v 90. letech, tedy před šestadvaceti lety. Erika se nového případu okamžitě ujímá, za každou cenu chce dopadnout jejího vraha. Jenže to ještě netuší, že to může být tak nebezpečné…

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, které spadá pod nakladatelský dům Grada!

Můj názor:
Když jsem se dozvěděla, že bude vydán třetí díl s Erikou Fosterovou, byla jsem nadšená. Těšila jsem se na pokračování a stále se těším na ty další, jak Robert Bryndza slibuje. Protože on píše tak lehce, zajímavě a poutavě, že Vás prostě musí nadchnout. Oba dva předešlé díly (Dívka v ledu (RC), Noční lov (RC)) se mi moc líbily a nakadateství Cosmopolis, které knihy vydává, doufám v překladu bude pokračovat. Protože jinak bychom přišli o další skvělou sérii. A jak se mi tedy líbila trojka?

Knížka má 80 kapitol, epilog a prolog. Některé kapitoly jsou krátké, jiné delší, ale přesto krásně ubíhají. Prolog se odehrává v 90. letech minulého století, kdy se stane událost, která zamává jednou rodinou tak moc, že se z toho nevzpamatovali ještě dodneška. A co hůř, znovu otevření jejich případu jimi znovu otřese a stane se tolik nečekaných událostí, až jde z toho člověku hlava kolem.

Erika Fosterová změnila své působiště, má nový tým na protidrogovém. Její život se tak nějak ustálil a dalo by se říct, že je spokojená. Jenže když spolu s kontejnerem plným drog potápěči najdou kostru sedmileté Jessicy, Erice se obrátí život vzhůru nohama. Líbila se mi její posedlost najít vraha malé dívenky, kterou někdo odhodil do zatopeného lomu v pytli. Její zvědavost, ale hlavně touha najít, usvědčit a zavřít vraha je téměř hmatatelná. A přestože si v jedné chvíli neví rady a nikdo s případem nedokáže hnout, ona nepolevuje a neustále se ze sebe snaží vydat vše.

Na scéně se objeví také její sestra s dětmi. Její manžel není zrovna kladné postavy, a tak musí na chvíli zmizet, než se všechno uklidní. A kam jinam, než za svou sestrou Erikou do Londýna. Jejich příjezd je nečekaný. Popravdě bych vybuchla úplně stejně jako Erika, ne-li ještě hůř. I když jste sestra, bratr, matka, bratranec či jiný příbuzný, stejně musíte vědět, kde je jaká hranice, nepřekročit ji a dodržovat jistá pravidla. Lenka tu hranici překročila, a i když to neměla lehké, měla by vědět, co ano a co ne.

Případ mrtvého děvčete je ale hlavním tématem. Její rodina trpí, a když jsem se dověděla jejich temnou minulost, byla jsem zaskočena. A to i přesto, že jsem začala něco takového tušit. Navíc je to hodně nebezpečné, neboť zemřou lidé a Erika je znovu v ohrožení (začíná to být ohrané). Závěr knihy mě zaskočil a řeknu Vám, že to není předvídatelné. Nechtěla jsem tomu všemu věřit. Takže za toto si Robert Bryndza určitě zaslouží palec nahoru.

Jak jsem naznačila už v začátku recenze, autor slibuje další pokračování a já se na ně moc těším. Už jen proto, že případy s Erikou jsou zábavné, napínavé a vůbec se to celé pěkně čte. Za sebe dávám sice jen čtyři hvězdičky, protože to nebylo až tak úplně dokonalé, ale jinak nemám co vytknout. Takže neváhejte a čtěte :)

Bodování: