Recenze ⭑ Krycí jméno E 219 ⭑ Terry Shaft

Vazba knihy: vázaná s přebalem
Počet stran: 192
Zdroj: moje knihovna
1. vydání
ISBN 978-80-271-0574-8

O knize:
Svět postihla pohroma. Lidstvo se nakazilo zákeřným a smrtícím virem a neexistuje lék. Tato nemoc postihuje mozek zasažených a jejich činy jsou pak jen o hladu a přežití. Jenže přežít chce i malá hrstka zdravých lidí, kteří hodlají bojovat o holé životy. Erik Wilson byl donucen opustit věznici, kam ho dříve uvěznili. Jeho život byl najednou nepotřebný. Jenže jak má přežít v tak nehostinném světě? Nakažení jsou všude a přežít jedinou noc je doslova nemožné…

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis, které spadá pod nakladatelský dům Grada!

Můj názor:
Krycí jméno E 219 je další ze čtyř knih, které mi přišly ke zrecenzování z nakladatelství Cosmopolis. Pro mě to byla naprosto nevšední kniha, neboť spadá pod sci-fi a tento žánr jsem ještě nečetla. Knihu navíc napsala začínající mladá česká autorka, což při výběru také hodně pomohlo.

Začátek knihy je velice zajímavý a poutavý. Z prologu jsem byla hodně natěšená a zvědavá, jak bude příběh pokračovat a co mi vlastně přinese. Autorka píše jednodušším, přesto velmi čtivým stylem. Je pravda, že skáče z jedné akce do druhé. Mnohým to vadilo, mě naopak. Zažila jsem akčnější příběhy. Jen mi to občas připadalo, jako by nevěděla, jak má napsat docela jednoduché scény a tak se to snažila vykompenzovat právě stále nečekanými a zákeřnými situacemi.

Četla jsem hodně negativních názorů, a proto jsem se knihy dost bála. Třeba, že hlavní hrdina moc střílí. Zvláštní, toto je v normě. Dokonce jsem se přistihla, že bych v některých situacích jednala asi stejně. Ale těžko říct… Pak některým vadilo, že je tu spousta sprostých slov. To myslíte těch pár slovíček, které navíc slyším z každé strany v běžné mluvě? Přečtěte si Neomillnerovou, ať víte, jaká kniha je sprostá. Takže i u tohoto bodu víte, že mi to naprosto nevadilo.

Z porovnání z jiných názorů se půjdeme podívat na můj osobní názor. Jak jsem už psala, kniha se četla velmi pěkně. Má velmi málo stránek, takže pokud Vás to chytne, za večer to stihnete. Námět to má také velmi zajímavý, bohužel jsem se v polovině knihy přistihla, že vlastně netuším, o co hlavnímu hrdinovi jde. Nechápala jsem jeho činy ani myšlenkové pochody. Autorka se hodně shlédla v amerických sci-fi filmech, kde to katastrofou jen hýří a z knihy je to hodně znát. Mě tyto světy nic neříkají, a proto jsem se do děje nedokázala naplno ponořit.

Závěr knihy byl nečekaný a až moc rychle ukončen. Vlastně jsem ho nechápala a nedostalo se mi žádné kloudné vysvětlení. Přišlo mi to, jako by autorka chtěla najednou skončit a narychlo vymyslela konec, aby to už měla za sebou. Přesto je to svým způsobem zajímavé.

Terry Shaft, jak si autorka říká, je nadějná mladá autorka. Toto je její prvotina a na začátek si vzala veliké sousto. Přesto si myslím, že se ho zhostila obstojně a věřím, že se jednoho dne rozepíše a bude patřit mezi oblíbené autory. Protože za sebe říkám, že má veliký potenciál.

Bodování: